13 Ocak 2015 Salı

Neden Hindistan?

Hindistan'a gitme fikri kafamda bir çırpıda ortaya çıkmış bir fikir değildi.  Aslında 2014 yılı içersinde, esaslı  bir deneyim ve  farklı bakış açıları kazandırabilecek bir yurt dışı seyahati hedeflemiştim. O sıralarda Hindistan zihnimden hiç geçmiyordu.  Derken, bir zaman, bir arkadaşım yaptığı Hindistan seyahatini  anlatınca zihnim birden  aydınlandı. O günden sonra Hindistan hakkında araştırmalar yaptıkça Hindistan'ın  seyahat beklentilerime uygun bir ülke olacağına düşünmeye başladım. En sonunda da karar verip kesinlikle Hindistana gitmeliyim  dedim. 

Bana gore  Hindistan yüzeysel bir yaklaşımla gidilecek bir ülke değil. Gitmek için   bir felsefeniz olmalı. Neticede daha çok olumuz ve ağır koşulları ile tanınan az gelişmiş bir ülkeden bahsediyorum. Kalabalık nufus, yoksulluk ve sefalet içinde yaşayan bir halk, pislik içindeki sokaklar, acımasız bir kast sistemi,  bulaşıcı hastalıklar, ağır yemekler vs. Karşılacağınız şeyler duygu ve beden sağlığınızı  epey sarsacak türden. Bu koşulları  karşılamak  da sağlam bir adanmışlık gerektiriyor. Bunun yanında Hindistan çok  eski  bir medeniyet. Böyle olması da her alanda yoğun bir çeşitliliği ve farklılığı beraberinde getiriyor. Oradaki inanç sistemleri, sosyal yapı ve yaşam pratikleri zihnimizin alışık olmadığı türden özellikler taşıyor. İşte ben, bahsettiğim oradaki bütün unsurları bir arada görmenin kendim için unutulmaz ve sıra dışı bir deneyim olacağı düşüncesiyle Hindistana gidiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder