15 Şubat 2015 Pazar

Agra Günleri (27-28 Ocak) 1. Gün

Agra, dünyanın yedi harikasından biri sayılan Tac Mahal'e ev sahipliği yapması nedeniyle Hindistanın en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri.  Ziyaretçilerin  çok büyük bir bölümü Tac Mahal'i görmek için Agra'ya geliyor. Ancak bana kalırsa Tac Mahal'in gölgesinde kalan Agra Kalesi, Baby Taj ve  Fatehpur Sıkri'de ziyaret edilmeyi fazlasıyla hak eden yerler.

Biz, 27 Ocak Salı sabahı saat 08:30 gibi Marudhar Express ile Agra Ford tren istasyonuna geldik. Tren yolculuğumuz sorunsuz geçti. Tercih ettiğimiz yataklı sınıfta uyumamız için temiz battaniye ve yastık temin edildi. Tren yolculuğumuzdaki tek sorun ne zaman hangi istasyona geldiğimizin bilgisini alamayışımızdı. Ne bir anons sistemi ne de gelinen istasyonları haber vermek için dolaşan görevliler vardı. Bu nedenle telefonlarımızda sürekli  alarm kurup uyanıp Agra istasyonunu ve varış zamanını sormak zorunda kaldık.  Tren istasyonundan çıkarken yol arkadaşlığı yaptığımız İsveçli itifaiyeci arkadaşlarla vedalaşıp  bir taksi tuttuk. Yolda  taksi şoförüne listemdeki oteller hakkında sorular sorarken kendisi bizi daha başka ama Tac Mahal'e yakın otellere götürebileceğini söyledi. Bizde olur verdikten sonra otelleri gezdik. İlk 3 oteldeki olumsuz fikirlerimizden sonra Ray of Maya adındaki bir otelde geceliği 2000 rupi karşılığında kalmaya karar verdik.  Otele yerleşip duş aldıktan sonra  hayalet şehir olarak anılan Agra'nın 40 km uzağındaki Fatehpur Sıkri'ye gitmek için taksi aradım. Oteldekiler taksi tahsis edebileceklerini söylediler fakat verdikleri fiyatı yüksek bulduğum için  kabul etmemiştim. Otelin yakınlarındaki küçük bir turizm acentasından 1400 rupi karşılığında Fatehpur Sıkri'ye gitmek için bir taksici ile anlaştım.

Aşağıda fotoğraflarını gördüğünüz Fatehpur Sıkri, Moğallar tarafından 1500 li yıllarda başkent olarak kullanılmış bir şehir. Gördüğünüz gibi yapıların üzerinde kırmızı renk göze çarpıyor. Bunun sebebi şehrin tüm yapılarının inşaasında kırmızı taş kullanılmasıdır. Burda gördüğüm mimarinin benzerlerini Jaipur ve Delhide gittiğim daha pek çok tarihi yerler de gördüm. Fatehpur Sıkri  hayatlet şehir ya da terk edilmiş şehir olarak anılıyor. Bunun sebebi  yapımından 14 yıl sonra su kıtlığı ve coğrafi kargaşalardan ötürü şehrin terk edilmiş olmasıdır.

Fatehpur Sıkri çok büyük bir kale.Rahat 3 saatinizi alıyor. Bunun yanında ulaşımı düşündüğünüzde 5 saatinizi gözden çıkarmalısınız. Girişi ücreti 260 rupi. Fatehpur Sıkrinin girişinde turistlere yönelik küçük dükkanlar var. Hint işi turistlik eşyalar satlıyor. Müslüman olduğunu söyleyerek bize bir kaç tüyo veren bir genç dönerken hediyelik eşya dükkanına uğramamız için bize epey ısrarda bulundu. Dönüşte gitmeye niyetli olmadığım halde beni bekleyip tatlı bir ısrarla beni dükkanına yönlendirdi. Buradaki müslümanlar sizin de müslüman olduğunuzu anlayınca kendileri için özel ve ayrı birşey yapılmasını istiyor. Ben de sırf insanların duygul ısrarından küçük birkaç şey alıp Fatehpur Sıkri'den ayrıldım.

Fatehpur Sıkri'den döndükten sonra akşam yapacak aktivite düşünürken gündüzden tanıştığım aşağıda fotoğrafını gördüğünüz arkadaşın bir vesile ile yanında takıldım. İsmi Khan. Müslüman kendisi. Küçük bir ofisi var turistlere tren bileti, şehir turu, tuktuk  ve taksi ayarlayarak hayatını kazanıyor.

Kendisine aç olduğumu iyi bir şeyler yemek istediğimi söyleyince beni müslümanların takıldığı hayli işlek  olan aşağıdaki fast foot büfesine götürdü.

Orada bana gösterilen menüden  etrafımdakilerden de yardım alarak aşağıda gördüğünüz soslu tavuğu sipariş verdim. Tavuk parçaları epey büyüktü ve içinde soğan ve biber vardı. Oldukça acıydı ama tadını beğenmiştim. Benim için güzel bir akşam yemeği oldu.
Agra'daki ilk günüm güzel bir aktivite ile kapanmıştı. Khan'ın moturu ile Agra sokaklarında turlamak, hintli müslümanların yoğun olarak rağbet ettiği ve sosyalleştiği işlek muhitleri görmek oldukça keyifliydi.