14 Ocak 2015 Çarşamba

Sırt Çantasında Götürdüklerim



Yukarıda gördüğünüz sırt çantası 65 lt karrimor marka.  Karrimor outdoor sektöründeki önemli markalardan biri. Bu çantayı Kadıkoy İş  Merkezindeki Ekvator Outdoor mağazasından 250 tl'ye aldım.  Karaköy'deki outdoor mağazalarını dolaşırken bu çanta için 350 tl istemişlerdi.

Sırt çantasının hemen önündeki ten rengi şey ise pasaport, kredi kartı, para koymak için tişört altından boyuna asılan cüzdan. Ekvator Outdoor'dan 20 tl'ye aldım.

Fotoğrafda gördüğünüz mavi renkli küçük bir kement görünümlü şey ise bisiklet kilidi. Ne kadar kullanırım emin değilim.  Trende uyku esnasında ya da başka bir yerde çantayı bağlamak için aldım. Fiyatı 15 tl.


Sağlık ve temizlik koşullarına yönelik tedbirlerime gelmeden önce özel olarak hiç bir aşı yaptırmadığımı söylemeliyim. Hem  Hindistana giden kimselerden hem de seyahat sağlığı merkezindeki  doktorla yaptığım görüşmelerden aşı yaptırmanın gereksiz olduğu sonucuna vardım. Önemli olan, yenilen ve içilen şeylere dikkat edilmesi gerektiği.  Sokakta satılan yiyeceklerden uzak durulmalı, ağzı kapalı şişelerden su içilmelidir. Diş fırçalarken bile içtiğimiz su kullanılmalıdır.

Hint yemekleri herkesin bildiği üzere acılı ve baharatlı.  Oraya gidince kolaya kaçıp  fast food olaylarına girmeyeceğim.  Bütün öğünlerimde yerel yemeklerden tadacağım. Yediğim şeylerin mide ve bağırsaklarımda yol açabileceği rahatsızlık için Diafuryl ve Reflor adlı iki ilaç aldım. Özellikle Varanasi de yoğun olacağını düşündüğüm sivri sinekleri bedenimden uzak tutmak için de Stop adında sprey aldım. Bunlara ilave hijyen tedbiri olarak el temizleme solüsyonu, ıslak mendil ve kağıt havlu götüreceğim. Ayrıca, ziyaret edeceğim bazı tapınaklara ayakkabı ile girilmesi yasak olduğundan yeter miktarda  galoş temin ettim.  Fotoğrafta gördüğünüz tüm sağlık ve hijyen ürünleri için 40 tl ödedim.

Hindistana okumak için bir kitap götürmeyeceğim. Tüm yolculuklarm esnasında Berlitz yayınlı Hindistan cep rehberine göz atmayı düşünüyorum. Bunun için 18 tl ödedim. Meşhur Lonely Planet India kitabını almak istemiştim aslında. Sorduğum kitapçılarda bulamayınca  içeriği gözüme fena görünmeyen bu cep rehberini aldım.

Fotoğraf konusuna gelirsek; malum Hindistan renkli giysili insanları ve tarihi dokusuyla fotoğrafçılar için hazine. Fotoğraf çekmeye yeni başlamış biri olarak Hindistan bu yönü ile de benim için özel bir deneyim olacak. Daha önce fotoğrafçılığa başlangıç için 18-55 mm kit lensli Canon 650 D almışdım. Onu götüreceğim. Fotoğrafçılık kursundaki hocamın beklentileri büyük. Umarım en azından iyi kadrajlar yakalayabilirim.

Elbise kategorisinde ise 5 tişört, 1 deniz şortu, 2  diz hizası şort, 1 keten pantolon, 1 polar hırka, 1 keten gömlek, ve yeterince iç çamaşırı götürüyoum.  Gezi için özel bir outdoor ayakkabısı almadım. Spor ayakkabı ve parmak arası terlik götüreceğim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder